JellyPages.com

Saturday, August 22, 2015

Catatan Rindu

Pssttt
Aku ada satu cerita 
Tapi jangan beritahu yang lain
Janji?

Bila aku rindu kau
Bila kau tak beri khabar berita
Bila aku tak dapat dengar suara kau
Bila aku tak dapat dengar tawa kau

Aku akan baca semula semua mesej kita
Aku akan dengar semula semua voice note kita
Aku akan baca apa kau taip untuk aku 
Aku akan dengar semua apa kau kata untuk aku

Bila aku rindu kau lagi
Bila aku tak dapat lihat wajah kau di depanku
Bila aku tak dapat bersama kau

Aku akan lihat semua gambar kau
Aku akan cari semua lagu yang pernah kau nyanyikan aku dulu
Aku akan dengar semua lagu itu
Aku akan anggap kau ada di sisi

Setiap masa aku rindukan kau
Setiap masa jugak lah aku anggap kau ada dengan aku

Aku harap kau tak beritahu sesiapa cerita ini
Aku harap kau tak ambil kesempatan atas cerita aku ini
Kau sudah berjanji bukan?


(Elviera, 2015.08.17, 0359)

No comments:

Post a Comment