JellyPages.com

Saturday, August 7, 2010

eMo mE.... (jilid 1)

akhirnya aku sedar..
sedar selama ini..
sedar akan kewujudan yang selama ini mencari perhatian..
tidak dipeduli...
dan akhirnya...
aku sedar...
aku rela..
rela untuk mengundurkan diri..
rela mengundurkan diri kerana aku lebih berhak...


lebih berhak merasa kedukaan berbanding kesukaan..
it is better I back off...
daripada merasakan perasaan dipinggirkan...
aku sengaja menyendiri daripada aku merasa diketepikan...


aku mendekat, mereka menjauh..
mereka tidak peduli, mereka tidak mengendahkan..
aku menjauh, mereka menjauh..
aku tak peduli, mereka tak peduli..
saling tak peduli, tidak mengapa..


aku masih boleh bertahan..
aku masih boleh terus hidup..


ingin berkongsi rasa..
tidak terdengarkan...
tidak terendahkan...
tidak dipedulikan..

akhirnya...
aku simpan semua rasa..
aku tanggung semua beban..
aku rasa semua sendiri..
tangis sendiri..


" tahanlah sendiri sayang...
tanggunglah sendiri sayang...
tiada siapa yang sudi
berkongsi rasa denganmu..
kau harus tahu hakikat di dunia ini..
tiada siapa yang ingin berkongsi..
tiada siapa yang sudi untuk berbagi rasa..
kita hidup sendirian...
sehinggalah kita mati
kita harus berdikari...
untuk tanggung segalanya bersendirian
sedarlah sayang...
hidup memang begini..
inilah lumrahnya..
kau harus faham dan tahu..
kau kena tanggung semua rasa...
sehinggalah satu saat nanti...
kau tidak dapat merasa semuanya..
sehingga kau menutup matamu
sendirian....."

No comments:

Post a Comment